Succesvolle Business Starten? Zorg Dat Je Dit VERMIJDT!

Samenvatting

Succesvolle Online Business Starten? Meld je dan hiernaast aan voor een EXCLUSIEVE online training: https://www.bolmasterclass.nl/gratis

Als online ondernemer ben ik succesvol maar heb ik ook veel fouten gemaakt. Dit is een verzameling van de 7 belangrijkste dingen die je moet VERMIJDEN als je een succesvolle online business wilt starten. — Jouw reactie is erg waardevol voor mij dus neem even de tijd om een comment achter te laten waarin je mij en Team Unstoppable laat weten wat je van de video vond!

In 2019 starten veel mensen tegenwoordig een online business, maar ik zie zo vaak dat het fout gaat. Mensen starten met goede intenties, maar door hun mindset falen ze. In deze video wil ik jou vertellen waarom zij falen en waarom zij geen succesvolle business starten. Één van de dingen die ik de studenten leer is mindset. Als mensen falen dan ligt het voor 99% aan hun mindset. Sommige mensen zien het niet en anderen willen het niet zien.

Als jij een succesvolle business wilt starten dan is het van belang dat je werkt aan je mindset. Één van de dingen die ik tijdens deze video aan jou wil vertellen is ook dat je niet iedereen moet willen pleasen. Dit betekent ook dat je ervoor wilt zorgen dat niet iedereen blij is. Dit klinkt misschien een beetje raar, maar door iedereen maar te pleasen is niemand succesvol geworden.

Bij een eigen onderneming komt veel kijken maar het allerbelangrijkste is actie ondernemen. Veel plezier met het bekijken van de video en ik hoop dat je er wat van leert!

-Jia
Team Unstoppable

TRANSCRIPT

Welkom bij koffie met Jia. Vandaag ga ik het hebben over zeven dingen die je moet vermijden als je een succesvol online bedrijf wilt starten. En deze video wil ik al een tijdje maken, omdat ik zo vaak om me heen zie dat zoveel mensen die net willen beginnen met hun business tegen deze dingen aanlopen. En deze dingen komen heel vaak voor. Dus check deze video als je deze dingen wilt voorkomen en jij een succesvol online bedrijf wilt.

Nummer één wat je moet vermijden is, te veel waarde hechten aan een opinie van iemand anders. Ik zie dat zo vaak bij beginnende mensen, omdat je nog een beetje onzeker bent, omdat je net bent begonnen met je business. Dan hecht je heel veel waarde aan de opinie van andere mensen. Maar iedereen om je heen heeft een opinie, ook mensen die er niks van snappen zullen een opinie hebben over jouw business. Het moment dat er iets fout gaat, dan zullen ze altijd de perfecte oplossing hebben, terwijl ze nooit een business hebben gehad. Waarom heeft iedereen opeens een opinie? Kijk, dat is nou eenmaal zo als je net gaat beginnen. Weet je. En mensen zullen die altijd hebben. En het is aan jou om niet te veel waarde, niet geen waarde, maar niet te veel waarde te hechten aan hun opinie. Want ze bedoelen het goed, ze willen het beste voor je, maar kijk even simpelweg naar de resultaten die zij hebben behaald.

Kijk, al gaat een multimiljonair, die zelf een online business heeft, al wil die jou advies geven over je online business, dan moet je misschien wat waarde hechten aan die opinie. Maar negen van de tien mensen die een opinie geven, doen dat puur uit hun eigen ego. Ze doen het niet omdat ze echt daadwerkelijk zo’n goede tip hebben. Dus aan jou, hecht niet te veel waarde aan hun opinie. Ook het moment dat je mensen om je heen krijgt die zeggen, wauw, je bent lekker bezig, het gaat zo goed, ik ben zo trots op je. Hecht daar ook niet te veel waarde aan. Want wat gebeurt er als je daar te veel waarde aan hecht? Dan ga je dat ook doen bij mensen die zeggen dat je het niet kan. Mensen die zeggen dat je gaat falen, mensen die zeggen dat je nooit succes gaat behalen. Dan ga je daar ook automatisch waarde aan hechten.

Dus mijn tip aan jou, als je net begint, is, zorg dat je tunnel vision gaat. Jij weet wat het beste voor je is. Ga daar met vol je passie, vol je energie, ga erachteraan en zorg ervoor dat je niet te veel van je weg wordt afgeleid door alle mensen om je heen.

Nummer twee. En dit is te verlegen zijn. Kijk, ik zie zoveel mensen die een business starten en dan zijn ze te verlegen of te bescheiden om erover te praten vol trots. Kijk, ik heb natuurlijk advertenties en ik zit op iedereen zijn tijdlijn. Ik zeg gewoon, dit is wat we doen met team Unstoppable, dit zijn de resultaten en ik ben er trots op. En dat zie je. Maar heel veel mensen die net beginnen twijfelen nog een beetje van, ik ben net begonnen, kan ik wel praten over resultaten, ik heb nog niet zoveel resultaten, ik hou me nog wel even stil. Het moment dat ik honderd K heb, dan pas ga ik beginnen. Maar misschien moet je eerst beginnen en dan pas komt die honderd K. Dus kijk, ik ben van nature ook iets meer introvert. Ik ben niet altijd net zoals je nu ziet op een camera. Ik ben niet altijd om andere mensen heen. Ik heb niet altijd zin om uit te gaan en dat soort dingen. Ik ben niet zo super outgoing. Ik hou gewoon van thuiszitten, lekker gamen, Call of Duty spelen. Zo ben ik.

En ik heb dus moeten leren om mijn introverte eigenschappen, om daar soms overheen te stappen. Weet je, ik moet soms uit mijn comfortzone gaan en dan moet ik naar een groot evenement waar ik voor honderden mensen moet spreken. Dan moet ik uit mijn comfortzone stappen. En dat is oké. Dat moet je doen als business owner. Als jij uiteindelijk gehoord wilt worden, dan moet je je mond durven open te trekken. Ze zeggen ook, closed mouths don’t get fed. Ik heb net een nieuwe quote gezien laatst. En ik dacht van, die is zo goed. Denk erover na. Closed mouths don’t get fed. Als jij je mond altijd dichthoudt over je business, zul je ook niet gevoed krijgen. En het is zo belangrijk in business om gewoon trots te zijn op wat je hebt. Wees dus niet te verlegen.

Het derde wat je moet vermijden is jaloezie. Jaloezie is een slechte eigenschap. Want iedere keer als je iemand ziet die succes heeft, iemand die een miljoen heeft verdiend, iemand die in een Ferrari rijdt, dan heb je een bepaald vooroordeel. En het vooroordeel wat je hebt, is zo bepalend voor je eigen succes. En daarmee bedoel ik simpelweg, als jij het anderen gunt, dan straal je dat uit. Winner support winners. Ik hoop dat jij wint. Ik hoop dat andere mensen slagen met hun business. Want als ik dat aan hun gun, dan gunnen ze dat ook waarschijnlijk aan mij. En dat werkt alleen maar in je voordeel. Het is namelijk zo toxic, als je jaloers bent op resultaten van anderen. Want wat zegt dat? Onbewust zeg jij dan- Als jij zegt van- Iemand rijdt in een Ferrari. Jij zegt, maar dat heeft hij zeker van zijn vader gekregen. Onbewust zeg jij dat het onmogelijk is voor iemand om er hard voor te werken om een Ferrari te krijgen. Onbewust zeg je van, hé, die verdient het niet. Maar alles reflecteer je ook naar jezelf toe. Je gaat niet naar voren kunnen komen als je jaloers bent op andere mensen. Je weet niet hoe hard ze hebben gewerkt. Je weet niet wat ze ervoor hebben gedaan. Jij kan dat ook. Jij kan ook die dingen krijgen. Maar als jij jaloers bent, dan straal je dus negatieve emoties uit. En met negatieve emoties zul je nooit een positief leven kunnen krijgen.

Mocht je deze video leuk vinden, klik even op like hieronder. Laat me weten in de comments welke tip jij het allerbest vond of waar je misschien nog het meeste moeite mee hebt en klik op subscribe, zodat je nooit een video mist.

Het vierde wat je moet vermijden, al wil jij een online business starten en je wilt echt succes behalen, is, excuusjes. Vermijd excuusjes. Want waarom maken wij als mensen zoveel excuusjes? Nou, heel simpelweg, ze zijn gratis. En wij houden van gratis. Daarom maken we de hele dag excuusjes. Maar serieus, excuusjes bedenken wij om onszelf te beschermen. Want het moment dat jij iets opfokt, dan is het heel makkelijk om een vinger te wijzen, is het heel makkelijk om te zeggen, maar het lag daaraan. Weet je waarom we dat doen? Zodat het minder pijn doet naar onszelf toe. Jij als persoon kan jouzelf het meest pijn doen. Niemand anders op aarde kan jou meer pijn doen dan jij in je eigen hoofd. Wij straffen onszelf zo vaak, keer op keer. Ik heb uit het boek The four agreements gelezen dat de recht- Stel je hebt een rechtszaak. En je verliest hem. Dan word je een keer gestraft met een gevangenisstraf en daarna is het klaar. Dan vergeten mensen het. Het is done. Je hebt in de gevangenis gezeten. Wat wij doen met onszelf is, wij straffen onszelf een keer wanneer dat gebeurt. En de volgende ochtend weer. En de volgende dag weer. En de week daarop weer. En iedere- Jaren later, elke keer als we terugdenken aan die herinnering, denk je bij jezelf, o, ik had het anders moeten doen. En dan straf je jezelf weer en weer en weer. Wij zijn zo oneerlijk naar onszelf toe. En wij hebben dus een mechanisme in onszelf, dat we onszelf beschermen tegen dat proces. Hoe doen we dat? Door een excuus te bedenken. Als wij zeggen dat het buiten ons ligt, buiten onze macht en het is niet mijn schuld, dan beschermen wij intern onszelf. Omdat we dan niet meer onszelf straffen, omdat we zeggen, hé, maar het lag daaraan. Dus je bespaart jezelf. En dat moet je dus vermijden. Soms moet je juist die pijn voelen. Hoe meer pijn je voelt aan het begin, vooral als startende ondernemer, hoe harder jij uiteindelijk gaat groeien. Want ik heb zoveel shit meegemaakt in de eerste jaren van mijn onderneming. Alles ging fout en ik voelde zoveel pijn. Maar door die pijn sta ik nu waar ik nu sta. Dat komt allemaal omdat ik geen excuses bedacht, omdat ik die pijn voelde en ik echt eruit wilde komen. En met die drive heb ik nu een succesvolle business gecreëerd. Dus vermijd excuusjes.

Het vijfde wat je moet vermijden is people pleasing. Dat betekent simpelweg dat je iedereen tevreden wilt stellen. Weet je hoe je mensen tevredenstelt? Dus als jij iedereen tevreden wilt houden, iedereen blij met jou. Dan moet je het volgende doen. Zeg niks, doe niks, hou je mond, doe niks, doe niks, zeg niks en doe niks. Doe helemaal niks, want op het moment dat je iets doet, zul je altijd mensen krijgen die zeggen van, maar ik denk dat je dit anders moet doen, ik denk dat je dit moet doen. En het moment dat jij dan naar hun wensen gaat aanpassen, is het moment dat jij jezelf gaat verliezen en uiteindelijk niks gaat lukken. Zoveel mensen zijn constant bezig met- Kijk, wij zijn sociale dieren als mensen. Dus een van onze eigenschappen is geaccepteerd willen worden door andere mensen. Het is heel logisch. Weet je, we zijn sociale dieren. Maar wat er gebeurt, de tegenpool daarvan, is dat we daar alleen maar op focussen. Dus we willen alleen maar geaccepteerd worden, waardoor we onszelf verliezen. Dus de ene persoon zegt, hé Jia, je bandana is echt fucked up man, je moet die bandana af doen. Dan denk ik van, o, maar ik wil geaccepteerd worden, dus ik doe hem wel even af. En dan iemand anders die zegt weer, hé man, je bent niet origineel, je ziet eruit als iedereen, waarom draag je geen bandana? Dan denk ik weer van, maar hij zegt dit en je blijft vast. Weet je. En dat is precies zo met een online business. De ene persoon zegt, hé man, hoezo zou je met een negen tot vijf baan- Hoezo zou je daar blij mee zijn? Waarom zou je niet meer kunnen? Want ik weet dat je meer kan. Dus als je mij wil pleasen, start je eigen business. Maar tegelijkertijd heb je weer andere mensen die zeggen, maar neem gewoon een negen tot vijf baan. Veiligheid is toch beter. Als je hun wil pleasen, dan doe je dat. Uiteindelijk moet je kijken naar, wat wil jij? Want als ik andere mensen zou pleasen, dan was ik nu dokter of advocaat. Dan had ik een hoge opleiding. Was ik van negen tot vijf aan het werken. En deed ik niet wat ik in mijn hart echt daadwerkelijk wil doen. Dus vermijd people pleasing.

Nummer zes wat je moet vermijden, is in je comfortzone blijven. Ik zie zoveel mensen die net beginnen en die blijven in hun comfortzone. Dus een voorbeeld. Iemand kwam naar me toe en zegt, hé Jia, ik wil mijn marketingbedrijf uitbreiden. Wat moet ik doen? En ik zeg, misschien moet je advertenties runnen, want dan kun je meer klanten benaderen. En dan zegt hij, maar dan moet ik ook deze video’s maken? Ik zeg ja, dan moet je video’s maken. Maar zo ben ik niet. Wanneer heb jij besloten dat je niet zo bent? Weet je, het is dus in zijn comfortzone om geen video’s te maken. Maar al wil jij succesvol ondernemen, moet je uit je comfortzone stappen. Hoe denk je dat het voor mij was om in een keer voor tweehonderd man te spreken? Denk je dat ik het uit het niets kon? Absoluut niet. Het was voor mij compleet buiten mijn comfortzone. Hoe denk je dat het is voor mij voor een camera? Nu ben ik er comfortabel voor, maar was dat altijd zo? Absoluut niet. Een van de eerste video’s van mij, zat ik te stotteren voor de camera. Heb ik 88.000 takes gedaan, voordat ik daadwerkelijk een goede advertentie had opgenomen. Je moet buiten je comfortzone stappen. Tim Ferriss heeft een mooie quote over, de kwaliteit van je leven, hangt af van het aantal keren dat jij bereid bent om uit je comfortzone te stappen. Dus ben jij bereid om uit je comfortzone te stappen voor een succesvolle online business? Als het antwoord ja is, dan ga je slagen. Is het antwoord nee, dan is ondernemen waarschijnlijk niks voor jou.

En nummer zeven wat je moet vermijden, is uitstelgedrag. Kijk, heel vaak, uitstelgedrag komt van twijfelen. En je twijfelt tussen keuze A en keuze B. En vaak is het zo dat wij als beginnende ondernemers niet de experience nog hebben van wat beter werkt. Weet je, uiteindelijk als ondernemer- Nu ben ik twee, drie jaar bezig met ondernemen. Nu weet ik wel een beetje, als ik voor B kies, dan gaat dit waarschijnlijk gebeuren. Maar aan het begin weet je dat nog helemaal niet. En het is zo belangrijk dat je gewoon een beslissing maakt. Weet je, een beslissing, ook al is het de verkeerde beslissing en je leert ervan, is beter dan geen beslissing maken. Ik zie het altijd zo in een analogie. Stel je staat op een kruispunt. En er komt een bus aan. En die bus kan niet meer remmen. Jij kan of naar links springen en dan spring je een ijskoude rivier in. Of je kan naar rechts springen en dan spring je met je hoofd op de tegels. Dat wil je ook vermijden. Maar welke kant je ook kiest, de rivier of de tegels, het is allebei beter dan keihard worden aangereden door de bus. En heel veel mensen kiezen niet en die laten zichzelf aanrijden door die bus. Don’t be that guy. Kies gewoon. En analysis paralysis hebben we allemaal. Overal in ons leven hebben we weleens momenten dat we denken, ga ik toch de kip bestellen of ga ik een biefstuk bestellen? Ga ik mijn vriendin uit eten meenemen naar dat restaurant of naar dat restaurant. Weet je, je hebt de hele dag van dat soort keuzes. Zorg ervoor dat ook al maak je een verkeerde keuze, dat je er gewoon achter staat. Kies. Want als jij in het midden blijft staan, zul je aangereden worden door de bus. Hé, mocht je deze video tof vinden en wil je dat ik dit vaker doe, laat het even weten in de comments. En ik ben ook benieuwd, wat vond jij de allerbeste tip? Mocht je nog meer video’s willen checken, check de video hiernaast, klik op like en subscribe, zodat je nooit een video mist. Thanks for watching and peace out.

Bekijk hier de gratis training: www.bolmasterclass.nl/gratis

Geef een reactie

Sluit Menu