De ochtend routine van Jia Ruan 2019 – De vrijdag vlog

Samenvatting

De ochtend routine van Jia Ruan 2019 – De vrijdag vlog

 

Je ochtendroutine is een super belangrijk deel van je dag. Als je ochtend routine slecht is kan je hele dag slecht gaan. Je hoeft niet perse om 5 uur op te staan, te sporten en yoga te doen. Maar zorg ervoor dat je een vaste ochtendroutine hebt. Water drinken, mediteren en daarna een rondje lopen is ook voldoende als dat voor jou goed voelt!

 

Het belangrijkste is dat je elke dag hetzelfde doet zodat je brein onbewust al weet wat die moet doen en je zo min mogelijk brainpower verbruikt. Als jij nog een kwartier moet bedenken waar je zin in hebt om te doen en dan ook nog voor je kast staat een half uur voor wat je aan moet doen dan verbruik je heel veel brainpower.  Zorg dus dat je zo min mogelijk brainpower gebruikt en alle brainpower kan gebruiken voor je business of andere belangrijke dingen.

 

Ik ben al 2 jaar bezig met de beste ochtend routine voor mezelf te bedenken. Je hebt niet in 1x de beste ochtend routine. Het is een keer dit aanpassen en daarna dit aanpassen en op en geven moment heb je de beste routine voor jou.

 

In deze video leg ik dus uit welke ochtendroutine ik in 2019 voor mij het beste werkt. Ieder lichaam is anders dus maak je niet druk als het voor jou persoonlijk niet werkt. Test gewoon veel en haal inspiratie uit de video! 🙂

 

Ben jij benieuwd naar mijn Bio Hacks waardoor ik ALTIJD optimaal presteer? Klik hier om mijn gratis pdf te downloaden: http://bit.ly/5-bio-hacks

TRANSCRIPT

De ochtend routine van Jia Ruan 2019 - De vrijdag vlog Een van de meest gestelde vragen die ik krijg is, yo Jia, wat is jouw ochtendroutine? Hoe ziet jouw ochtend eruit? Start je gelijk met je mobiel? Wat doe je eigenlijk? En in deze video ga ik jou stap voor stap meenemen hoe mijn ochtendroutine eruit ziet. Het allereerste wat ik doe als ik wakker word is mijn mobiel pakken en ik ga op Instagram scrollen en ik ga kijken wat ik de hele dag heb gemist toen ik aan het slapen was. Nee, kijk, dat is letterlijk hoe 99 procent van de mensen opstaat. En als je zo opstaat, hoe begin je je dag dan? Waarschijnlijk niet zo goed. Dus wat ik doe, allereerst, misschien valt dit je op- Mijn kamer is zo donker dat Pim hier niet eens wilde filmen. En de reden daarvoor, ik vond het heel mooi dat hij dat zei, want de reden daarvoor is- Als je geen licht hebt slaap je dieper. Ik hecht heel veel waarde aan de kwaliteit van mijn slaap. Normaal heb ik ook geen Rolex om, maar slaap ik met mijn Apple Watch en die meet mijn slaap. Zo geobsedeerd ben ik met mijn slaap. Zoals je hier kunt zien, er is een slaap-app en die meet precies hoe diep je slaapt et cetera. Afgelopen nacht heb ik hem niet om gehad, maar dit is wat ik normaal gesproken doe. Verder heb ik hier een Philips Wake-up Light. Ik word wakker en er komt dan wel licht van hierachter in mijn kamer. Je wordt wat natuurlijker wakker, maar zoals je hier kunt zien- Dit is hoe ik wakker word. Ik sta op gelijk, zet mijn wekker uit en hier zie je, go to the living room, now. En dat is eigenlijk de tweede tip die ik wil geven. De eerste tip was, slaap in een donkere kamer, want dan slaap je dieper. En de tweede tip die ik wil geven is, zorg ervoor dat alles geautomatiseerd is in de ochtend. En wat bedoel ik daarmee? Daarmee bedoel ik simpelweg dat als je opstaat en je brein is nog een beetje foggy van de nacht ervoor, dan wil je niet nadenken. Je wilt niet nadenken over de dingen die je moet doen, de dingen die je gaat doen. Dus wat ik daar heb is, ga naar de living room. Nou, ik zit hier in de woonkamer en zoals je hier kunt zien heb ik gelijk een briefje, hydrate. Het is zo belangrijk om de nacht van tevoren al voor te bereiden voor de ochtend. Hier heb ik een fles water staan. De volgende tip is super belangrijk, dat je gelijk gaat drinken. Je moet gelijk je lichaam hydrateren, je verliest heel veel vocht in je slaap, dus hydrateer direct. Dat is hoe je wakker wordt. En dan ben ik nog heel drowsy en dan ga ik hier naartoe. Dan zie ik hier- Ik heb gedronken en dan stretch. Dit is nog een tip, jongens. Beweeg gelijk, maak je lichaam wakker. Wat ik doe is- Ik heb hier een heerlijk matje, ik heb daar nog een yogamat zelfs. Maar in de ochtend, eerste wat ik doe, ik maak een handstand, doe wat push-ups. Ik wek mijn lichaam op. Ik stretch een beetje en dat is hoe ik mijn dag begin. Ik heb niet mijn mobiel gepakt, het enige wat ik heb gedaan is opstaan, drinken, stretchen. Wat doe ik daarna als eerste? Laat me even weten- Wat denk jij? Pauzeer deze video, ga naar de comments en zeg wat jij denkt dat ik hierna zou doen, want het is eigenlijk heel simpel. Gedaan? Let’s go. Wat ik hierna doe is de grateful journal, zoals je hier kunt zien, mijn dankbaarheids-journal. Iedere ochtend schrijf ik tien dingen op, ongeveer, waar ik dankbaar voor ben en dat doe ik met mijn Montblanc schrift en mijn Montblanc pen. Grote investering, maar ik kon mezelf er niet toe zetten en als je een hele dure pen koopt met een doosje erin- Dan forceer ik mezelf wel, trouwens, om het gewoon te doen. Dus ik schrijf met deze magische pen dingen op waar ik dankbaar voor ben, hierin, zilveren bladzijdes. Maar in ieder geval- Zo start ik mijn dag. Ik start mijn dag positief, ik start mijn dag fijn. En daarna heb ik de dingen gedaan en ga ik me klaarmaken, zet ik een muziekje op en ga ik naar de badkamer. Ga ik of een koude douche nemen of ik maak me gewoon klaar voor de dag. Ik doe mijn haren, poets mijn tanden en ja, misschien wel leuk als je even meeloopt. Let’s go.  De badkamer. Wat ik hier doe- Hoe ik mijn dag start is gewoon tandenpoetsen, mijn gezicht wassen, afdrogen, gezichtscrème op, haren doen, klaarmaken voor de dag. En als je er echt klaar voor wilt zijn, dus je merkt een beetje van, vandaag ben ik er niet helemaal klaar voor, spring onder die koude douche. Al spring je onder de koude douche, ben je in een keer wakker. Dit is hoe ik mijn dag begin, letterlijk en daarna pas- Als ik al deze dingen heb gedaan, dan pak ik mijn telefoon erbij of ga ik naar mijn War Map Dit is trouwens een bonustip. Ik ga hem jullie laten zien, mijn War Map. En mijn War Map staat op mijn computer hier, daar op mijn bureau. En wat ik doe is- Ik ga naar mijn agenda toe. Dit is mijn War Map. Ik weet precies wat ik moet doen, ik weet precies hoe mijn dagen eruit zien en dit bereid ik ook al de dag hiervoor, bereid ik dat voor, maar zo weet ik direct wat ik ga doen vandaag. Dan spring ik een meeting in en zo begint mijn werkdag. En in de middag- Vooral in Nederland vond ik het fijn om voor de meetings, voordat ik ging werken, om dan al te gaan sporten et cetera, want het maakt je heel je lichaam wakker. Je bent helemaal klaar voor de dag, maar in Spanje is alles later. Je slaapt wat later, de flow is later, restaurants gaan zelfs open vanaf acht uur. Het is heel gek als je om zes uur ergens gaat eten, sterker nog, heel veel restaurants zijn zelfs dicht. Alles is hier wat later, dus ik heb mijn routine ook aangepast naar later. Zo begin ik mijn dag. Ik intermittent fast, dus ik eet niet in de ochtend en dan in de namiddag maak ik een powershake of ik eet iets kleins wat is voorbereid in de koelkast en that’s it. Zo start ik mijn dag. Dus mocht je bij jezelf denken nu van hé, wat doet Jia nou eigenlijk in de ochtend? Dit is letterlijk mijn flow nu, ik voel me er heerlijk op. Ik ben productief, ik ben scherp, ik heb de dingen gedaan die ik moest doen en ik raad iedereen aan, zeker, om ook zo’n routine te maken. En de grootste tip is, zoals je kunt zien aan al die briefjes die zijn voorbereid, dat je de avond van tevoren alles al klaarlegt. Dus leg je kleding klaar, zorg dat een fles water daar klaarstaat, zorg dat je een matje hebt waar je op kunt stretchen, zorg dat je dankbaarheidsboekje klaar hebt met een pen ernaast en die briefjes is echt key. Want je hoeft niet na te denken in de ochtend over wat je moet doen. Vaak verliezen wij zo veel energie al in de ochtend van, wat ga ik zo meteen ontbijten, wat ga ik doen nu als ochtendroutine, ga ik stretchen of niet, ga ik sporten of niet, ga ik dit doen of niet? Je verliest zo veel energie, of je gaat door Instagram scrollen, je gaat je e-mail bekijken, je gaat alle meldingen ga je al beantwoorden, maar zo start je jouw dag reactief. Jij reageert op de wereld, in plaats van dat de wereld op jou moet reageren. Start je dag proactief door eerst de routine voor jezelf te doen en daarna is het tijd om op andere mensen te reageren. Dat is de key voor een succesvolle ochtendroutine. Je weet nu mijn ochtendroutine, maar zo heb ik nog veel meer biohacks. Je hebt me misschien gezien op Instagram, at Jia Ruan- Heb je misschien gezien dat ik daar appelazijnshotjes nam in de ochtend, hoe mijn shake eruit zag, dat ik doe aan intermittent fasting. Ik heb heel veel van dit soort biohacks en mocht je nog meer willen weten, klik dan op de link hieronder. Ik heb hier namelijk voor jou Jia’s biohacks toegevoegd, zodat je direct kunt zien welke dingen ik toepas in mijn leven voor optimale performance. Dus download hem hieronder en check de video hiernaast. 

Geef een reactie

Sluit Menu